Logo desktop
Logo mobilePrepaidfactuur.nl

Hoe werkt het


Allereerst is het van belang om een account aan te maken. Hierbij voegt u uw e-mailadres met een bijbehorend wachtwoord naar keuze.

Zodra het profiel is aangemaakt kunt u uw NAW-gegevens, KvK-nummer, BTW-nummer en eventuele bedrijfslogo hieraan toevoegen. U heeft ook de mogelijkheid om via een BCC email-adres een derde partij toe te voegen voor het versturen van een kopie van een factuur.

Voordat u uw eerste factuur gaat maken is het verstandig om klanten en producten/diensten in te voeren, zodat deze vervolgens eenvoudig aan de factuur toe te voegen zijn. Dit kan tevens ook tijdens het aanmaken van een factuur.
Als welkomstcadeautje krijgt iedere nieuwe gebruiker €2,50 gratis tegoed. Onder de tab ‘opwaarderen’ heeft u vervolgens de mogelijkheid om via iDeal tegoed aan het account toe te voegen en zo verder gebruik te kunnen maken van de dienst. Al uw opwaarderingen zijn eenvoudig terug te vinden onder de tab ‘orders’.

Nu kun u beginnen met het maken en versturen van de factuur. Kies uit het klantenbestand de desbetreffende klant en alle gegevens worden automatisch toegevoegd aan de factuur. Zodra deze gereed is en u op ‘Opslaan en verstuur’ klikt, zal de factuur worden aangemaakt, worden opgeslagen en als PDF naar uw klant verstuurd worden. Tevens heeft u de mogelijkheid om via ‘checkbox eigen mail’ een gepersonaliseerd bericht naar uw klant te sturen.
Na deze stappen kunt u in het factuur overzicht al uw facturen in een lijst terug vinden, bekijken en opnieuw sturen/downloaden.

Voor kwartaal berekeningen kunt u op het rapportage pagina per kwartaal uw btw aangifte opvragen.